Sunday, March 18, 2018

Lesson 2

ზმნები  Verbs

ცხოვრება To live(in place)

Although this verb is used with places only, the place still needs to go with a pospositions, such as -ში
Present
👂Pr
მე      ვცხოვრობ            ჩვენ     ვცხოვრობთ
შენ    ცხოვრობ              თვენ    ცხოვრობთ
ის      ცხოვრობს            ისინი  ცხოვრობენ

Past Simple
👂Past Simple audio
მე     ვიცხოვრე            ჩვენ      ვიცხოვრეთ
შენ   იცხოვრე             თქვენ   იცხოვრეთ
მან   იცხოვრა             მათ       იცხოვრეს

Past Progressive (we use this tense as past simple, like -I lived in Batumi- მე ვცხოვრობდი ბათუმში)
👂Past Progressive

მე      ვცხოვრობდი           ჩვენ   ვცხოვრობდით
შენ    ცხოვრობდი             თქვენ    ცხოვრობდით
ის      ცხოვრობდა             ისინი     ცხოვრობდნენ


Future Tense👂Future Tense
მე     ვიცხოვრებ                 ჩვენ    ვიცხოვრებთ
შენ   იცხოვრებ                   თვენ   იცხოვრებთ
ის     იცხოვრებს                 ისინი  იცხოვრებენ

Imperative
იცხოვრე(თ) !
იცხოვროს (ონ) !



რქმევა To be Called/ To be named

Present👂Present
მე      მქვია                   ჩვენ       გვქვია
შენ    გქვია                   თქვენ    გქვიათ
მას    ჰქვია                   მათ        ჰქვიათ





Grammar Point
 Postposition -ში  with places is English In/at

სად ხარ? Where are you?
მე  ვარ სახლში I am at home

ახლა სად ხარ? Where are you now ?
ახლა საქართველოში  ვარ -Now I am i
n Georgia

Note✋If the noun ends in ი, The last letter is dropped before adding-ში
👀👉Watch this Video >>Video


დიალოგი 📃
1)
👂 Audio_Dialogue
-როგორ ხარ, ნინო
-მადლობა, მარიამ, მე კარგად ვარ,შენ როგორ ხარ?

-მეც კარგად ვარ. დღეს დილით სად იყავი ?
-დილით უნივერსიტეტში ვიყავი. შენ ?
-მე  დილით სამსახურში  ვიყავი. ძალიან დავიღალე.
-მოდი, ყავა დავლიოთ !
-კარგი იდეაა!

ლექსიკონი 📗

ნინო-Female name
მარიამი-Female name
დილით-In the morning
სად-Where?
უნივერსიტეტი-University
სამსახური-work,job
ძალიან-Very /much
დავიღალე-I am tired
მოდი-Come here/ here used as Let's Go
ყავა-Coffee
მოდი , ყავა დავლიოთ- Let's Drink coffee
კარგი-Good
იდეა-Idea!


2)📃
👂Dialogue_audio
-დილა მშვიდობისა, რა გქვიათ ?
-მე ალი მქვია.გამარჯობა, მე მქვია რონი, თქვენ ?
-ის ვინ არის ?
-ის ახალი სტუდენტია.
-და ეს ვინ არის?
-ეს ლექტორია.
-რა ჰქვია?
-მას გიორგი ჰქვია
.

ლექსიკონი📗

დილა მშვიდობისა-Good mornig
რა გქვიათ ?- What is your name ( lit.🔍what are you called ? )
რონი- My name :D
ის-He/She/it . That
ახალი-New
სტუდენტი- Student
ლექტორი-
lecturerეს-This
გიორგი-male name
ალი-Male Islamic name





No comments:

Post a Comment